Regulamin przedpłat na poczet rezerwowanych usług
Regulamin przedpłat na poczet rezerwowanych usług w AmerDental, ul. Włodarzewska 55, 02-384 Warszawa, REGON: 140575479-00036 NIP: 1181334939, ID księgi: 333310 Nr rej. 000000009246
Niniejszy Regulamin określa prawa i obowiązki Pacjentów AmerDental (dalej zwanego Gabinetem) w zakresie odbywania wizyt i przedpłat na poczet rezerwowanych usług . Regulamin określa również zasady potwierdzenia wizyt, skutków nieodwołania wizyt z odpowiednim wyprzedzeniem. Zaakceptowanie Regulaminu oznacza obowiązek jego stosowania i wiąże strony, stanowiąc element umowy o świadczenie usług medycznych.
- Pacjent oznacza pełnoletnią osobę, która zamierza skorzystać z Usług oferowanych przez Gabinet poprzez zawarcie z Gabinetem umowy o świadczenie usług, w tym jako przedstawiciel ustawowy osoby małoletniej, dokonującą w tym celu płatności.
- Przed dokonaniem przedpłaty Pacjent zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym Regulaminem i akceptacji jego postanowień.
- Dostęp do Regulaminu Przedpłat Pacjent może uzyskać poprzez wiadomość e-mail, po wcześniejszym wskazaniu swojego adresu Gabinetowi.
- Gabinet udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie wg aktualnego cennika. Informacji o cenach świadczeń udzielają pracownicy Gabinetu. Cennik oraz wykaz udzielanych świadczeń dostępny jest również na stronie internetowej: https://amerdental.pl/cennik/
- Świadczeń udzielają wyłącznie pracownicy medyczni posiadający odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami, spełniający odpowiednie wymagania zdrowotne.
- Udzielenie świadczenia zdrowotnego następuje po uprzednim dokonaniu rezerwacji na określony termin wedle obowiązującego w gabinecie terminarza. Rezerwacji może dokonać Pacjent, przedstawiciel ustawowy Pacjenta lub osoba upoważniona przez Pacjenta:
- bezpośrednio w gabinecie,
- telefonicznie pod numerem: 508-953-044
- za pośrednictwem maila pod adresem: klinika.amerdental@gmail.com
- on-line, poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej: https://amerdental.pl/kontakt/
- W trakcie dokonywania rezerwacji Pacjent, przedstawiciel ustawowy Pacjenta lub osoba upoważniona przez Pacjenta ma obowiązek, na prośbę osoby dokonującej rejestracji, podać poprawne dane Pacjenta, niezbędne do wprowadzenia rezerwacji terminu i założenia Karty Pacjenta m .in. imię, nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia oraz adres zamieszkania. Niezbędne jest również przekazanie danych umożliwiających bezpośredni kontakt z pacjentem w kwestiach organizacyjnych, związanych z udzieleniem świadczenia takich jak numer telefonu kontaktowego, lub adres e-mail. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych w celu realizacji wizyty dostępne na miejscu w Gabinecie lub na stronie https://amerdental.pl/polityka-prywatnosci/
- Gabinet zastrzega sobie prawo do pobierania przedpłat z uwagi na przypadki nieodpowiedzialnego podejścia Pacjenta do dokonywania rezerwacji i niestawiania się na usługi w ustalonym wcześniej terminie, co znacznie dezorganizuje harmonogram pracy Gabinetu.
- W przypadku zamiaru rezerwacji wizyty konieczne jest dokonanie przedpłaty w formie zadatku, przy czym zaniechanie przez Pacjenta wykonania przedpłaty jednoznaczne jest z brakiem
- Dokonując rezerwacji wizyty telefonicznie lub poprzez Stronę Internetową Gabinetu, po uzupełnieniu stosownych danych wymaganych do rejestracji, Pacjent otrzymuje wiadomość SMS lub e-mail zawierającą pełne informację w celu dokonania przedpłaty. Pacjent zobowiązany jest do wysłania potwierdzenia wpłaty na adres e-mail: klinika.amerdental@gmail.com
- Po otrzymaniu przez Gabinet potwierdzenia przedpłaty poprzez e-mail, Pacjent niezwłocznie otrzyma potwierdzenie dokonanej rezerwacji w formie wiadomości SMS lub e-mail.
- W momencie otrzymania przez Gabinet potwierdzenia przedpłaty, Pracownicy Gabinetu zobowiązani są do wystawienia paragonu na kwotę zadatku pobranej tytułem przedpłaty.
- Paragon w wersji papierowej przechowywany jest przez Gabinet do dnia, w którym odbędzie się zarezerwowana przez Pacjenta wizyta. W dniu odbycia się wizyty, po wykonaniu usługi paragon w wersji papierowej wydawany jest Pacjentowi wraz z paragonem końcowym, przy czym Pacjent może żądać wcześniejszego odebrania paragonu w wersji papierowej w miejscu, w którym Gabinet świadczy usługi.
- Dwa lub trzy dni przed wizytą pracownicy Gabinetu wysyłają SMS do Pacjentów w celu potwierdzenia obecności na umówionej wizycie. W dniu poprzedzającym wizytę (w godzinach 8:00-13:00) pracownicy Gabinetu kontaktują się telefonicznie z pacjentami, którzy nie odpowiedzieli na wcześniej wysłane wiadomości SMS. W przypadku braku możliwości potwierdzenia wizyty w formie telefonicznej wysyłana jest kolejna wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie. Jeżeli do godziny 14:00 brak jest informacji zwrotnej, wysyłana jest kolejna wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie ostateczne rezerwacji do godziny 16:00 – brak potwierdzenia do tej godziny oznacza odwołanie wizyty. W tej sytuacji Gabinet może wysłać informację o anulowaniu rezerwacji.
- Gabinet zastrzega sobie możliwość zmiany lub odwołania terminu udzielenia świadczenia w sytuacjach losowych, niezależnych od Gabinetu. O zmianie lub odwołaniu terminu Pacjent jest bezzwłocznie informowany w drodze powiadomień SMS lub telefonicznie przez pracownika Gabinetu.
- Pacjent zobowiązany jest odwołać termin wizyty, na którą nie może się zgłosić, nie później niż 24 godzin przed planowaną wizytą. W przypadku wizyty chirurgicznej, odwołanie wizyty powinno nastąpić nie później niż 72 godziny przez planowaną wizytą. Późniejsze odwołanie wizyty oznacza odwołanie wizyty z naruszeniem terminu.
- Jako warunek konieczny przyjęcia rezerwacji, gabinet ma prawo pobrania przedpłaty w związku z umówioną wizytą, w wysokości 250-500 zł. Przedpłata na wizyty z zakresu chirurgii wynosi 300-2000 zł. w zależności od zabiegu.
- Przedpłata może zostać wpłacona osobiście w siedzibie Gabinetu pod adresem: AmerDental, ulica Włodarzewska 55, 02-384 Warszawa lub w drodze przelewu bankowego:
- Numer konta mBank: 81 1140 2017 0000 4902 0551 1359
- Odbiorca: AmerDental NZOZ Edyta Słotwińska, ul Polna 59, 05-420 Józefów
- Kwota przedpłaty: w zależności od wybranej usługi
- Tytuł przedpłaty: zadatek, jaka usługa, data wykonania usługi, imię i nazwisko osoby, która będzie realizowała przedpłatę.
- Przedpłata jest zwracana, tylko w przypadku odwołania przez Pacjenta wizyty z zachowaniem co najmniej 7 dniowego wyprzedzenia.
- Odwołanie wizyty Pacjent może dokonać osobiście w miejscu świadczenia usług przez Gabinet, telefonicznie lub poprzez SMS pod numerem telefonu 508-953-044 lub poprzez kontakt mailowy pod adresem: klinika.amerdental@gmail.com. Gabinet nie przewiduje innych możliwości odwołania wizyty.
- Przedpłata, w przypadku odbycia wizyty, zaliczana jest na poczet ceny usługi.
- W przypadku nie stawienia się pacjenta na wizytę lub w przypadku odwołania przez pacjenta wizyty z naruszenie terminu (7 dni), przedpłata nie podlega zwrotowi. W tej sytuacji opłata stanowi odszkodowanie za utrzymywanie gabinetu w gotowości do świadczenia usługi oraz utracone korzyści w związku z faktem, że termin pacjenta pozostanie wolny, tj. niewykorzystany przez innego pacjenta.
- Odwołanie terminu przez Gabinet uprawnia Pacjenta do zwrotu przedpłaty. W przypadku niezłożenia przez Pacjenta w tym zakresie dyspozycji, przedpłata automatycznie zaliczana jest na rzecz kolejnej umówionej wizyty tylko u tego samego specjalisty.
- W przypadku zaakceptowanych planów leczenia, przedpłata wnoszona przez Pacjent na poczet realizacji planu, stanowi zadatek w rozumieniu art. 394§1 k.c.
- Koszty leczenia wynikają z cennika obowiązującego na dzień sporządzenia planu. W sytuacji zmiany cennika po dniu sporządzenia planu leczenia, plan leczenia realizowany jest według cen zmienionych. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że w trakcie leczenia cennik może ulec zmianie. Podmiot leczniczy informuje Pacjenta o zmianie cennika wpływającej na zwiększenie kosztów realizacji planu leczenia. Informacja przekazywana jest bezpośrednio pacjentowi w rozmowie z obsługą gabinetu, jak również w sposób zwyczajowo przyjęty. Pacjentowi, po zmianie cen względem uprzednio ustalonych w planie leczenia, przysługuje prawo odstąpienia od umowy. Prawo odstąpienia wygasa najpóźniej z chwilą odbycia pierwszej wizyty w czasie obowiązywania nowego cennika i po poinformowaniu Pacjenta o prawie do odstąpienia. Ważność planu leczenia może być ograniczona terminem. Plan leczenia może zawierać rabaty za przyjęcie i opłacenie go w całości z góry.
- Z uwagi na specyfikę świadczeń zdrowotnych, dopłata uiszczana jest przez Pacjenta w Rejestracji niezwłocznie po zakończonej wizycie, na podstawie informacji pochodzącej od lekarza. Po uregulowaniu należności Pacjent otrzymuje paragon/fakturę.
- Gabinet zastrzega sobie prawo do odmowy realizowania świadczeń, wymagających rezerwacji terminu w przypadku Pacjentom, którzy nie uregulowali należności za udzielone świadczenia zdrowotne, do czasu uregulowania zadłużenia, z wyłączeniem stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia.
- Pacjent ma obowiązek zweryfikować poprawność danych osobowych na drukach, wydawanych przez pracowników Gabinetu. W przypadku zastrzeżeń, co do poprawności danych osobowych powinien zgłosić je przed skorzystaniem ze świadczenia medycznego.
- W trakcie konsultacji lekarskiej Pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
- Personel Gabinetu nie jest zobowiązany do udzielania świadczeń Pacjentom bez względu na ich zachowanie. Naganne zachowanie Pacjenta w postaci czynnej lub słownej agresji lub postępowanie niezgodne z postanowieniami regulaminu grozi sankcją odmowy udzielania świadczeń zdrowotnych. Rażące naruszenia porządku uprawniają Gabinet do skreślenia z listy Pacjentów.
- Gabinet na rzecz Pacjentów naruszających porządek będzie udzielać świadczeń wyłącznie w sytuacji nagłego zagrożenia życia lub zdrowia. Personel udzielający świadczenia zdrowotnego w sytuacji wykluczającej odmowę podlega ochronie, jaka przysługuje funkcjonariuszom publicznym na służbie. Szczególna ochrona funkcjonariuszy publicznych skutkuje zaostrzoną odpowiedzialnością karną Pacjenta oraz ściganiu popełnionego przestępstwa z oskarżenia publicznego.
- Gabinet prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych i zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w tej dokumentacji oraz udostępnia ją zgodnie z właściwymi przepisami prawa.
- Gabinet zastrzega sobie prawo do zmian grafików przyjęć, zakresu i cennika usług.
- Wszelkie prawa zastrzeżone – Zabrania się kopiowania, zmieniania oraz w jakikolwiek sposób wykorzystywania Regulaminu bez zgody autora.