Regulamin odbywania wizyt i udzielania świadczeń medycznych
Regulamin odbywania wizyt i udzielania świadczeń medycznych w AmerDental, ul. Włodarzewska 55, 02-384 Warszawa, REGON: 140575479-00036 NIP: 1181334939, ID księgi: 333310 Nr rej. 000000009246
Niniejszy Regulamin określa prawa i obowiązki Pacjentów AmerDental (dalej zwanego Gabinetem) w zakresie odbywania wizyt i udzielania świadczeń zdrowotnych. Regulamin określa również zasady potwierdzenia wizyt, skutków nieodwołania wizyt z odpowiednim wyprzedzeniem. Zaakceptowanie Regulaminu oznacza obowiązek jego stosowania i wiąże strony, stanowiąc element umowy o świadczenie usług medycznych.
- Świadczenia medyczne udzielane są w dni powszednie, w godzinach ustalonych indywidualnie według organizacji pracy Gabinetu oraz w wybrane soboty (dwie w miesiącu w godzinach 8-14).
- Pacjent oznacza pełnoletnią osobę, która zamierza skorzystać z Usług oferowanych przez Gabinet poprzez zawarcie z Gabinetem umowy o świadczenie usług, w tym jako przedstawiciel ustawowy osoby małoletniej, dokonującą w tym celu płatności.
- Gabinet udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie wg aktualnego cennika. Informacji o cenach świadczeń udzielają pracownicy Gabinetu. Cennik oraz wykaz udzielanych świadczeń dostępny jest również na stronie internetowej https://amerdental.pl/cennik/
- Świadczenia medyczne odpłatne udzielane są bez skierowania, z wyjątkiem sytuacji, określonych w odrębnych przepisach.
- Badania diagnostyczne z dziedziny rentgenodiagnostyki udzielane na podstawie skierowania od lekarza, za wyjątkiem zdjęć RTG wewnątrzustnych.
- Świadczeń udzielają wyłącznie pracownicy medyczni posiadający odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami, spełniający odpowiednie wymagania zdrowotne.
- Udzielenie świadczenia zdrowotnego następuje po uprzednim dokonaniu rezerwacji na określony termin wedle obowiązującego w gabinecie terminarza. Rezerwacji może dokonać Pacjent, przedstawiciel ustawowy Pacjenta lub osoba upoważniona przez Pacjenta:
- bezpośrednio w gabinecie,
- telefonicznie pod numerem: +48 508 953 044
- za pośrednictwem maila pod adresem: klinika.amerdenta@gmail.com
- on-line, poprzez wypełnienia formularza na stronie internetowej: https://amerdental.pl/kontakt/
- W trakcie dokonywania rezerwacji Pacjent, przedstawiciel ustawowy Pacjenta lub osoba upoważniona przez Pacjenta ma obowiązek, na prośbę osoby dokonującej rejestracji, podać poprawne dane Pacjenta, niezbędne do wprowadzenia rezerwacji terminu i założenia Karty Pacjenta m .in. imię, nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia oraz adres zamieszkania. Niezbędne jest również przekazanie danych umożliwiających bezpośredni kontakt z pacjentem w kwestiach organizacyjnych, związanych z udzieleniem świadczenia takich jak numer telefonu kontaktowego, lub adres e-mail. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych w celu realizacji wizyty dostępne na miejscu w Gabinecie lub na stronie https://amerdental.pl/polityka-prywatnosci/
- Pracownicy recepcji, po przeprowadzeniu wstępnego wywiadu, umawiają pacjentów do lekarza zajmującego się danym rodzajem leczenia. Wizyty konsultacyjne umawiane są na 30 minut, przeglądy stomatologiczne na 15 minut; leczenie endodontyczne – od 60 do 120 minut. Wizyty u chirurgów, na których mają odbyć się zabiegi umawiane są w przedziale czasowym od 30 do 150 minut. O długości trwania kolejnych wizyt decyduje lekarz w zależności od zaplanowanego rodzaju leczenia.
- Lekarze nie udzielają konsultacji w formie wiadomości email.
- Imiona i nazwiska osób udzielających świadczeń zdrowotnych dostępne są w miejscu udzielania świadczeń. Dodatkowe informacje o lekarzach udzielających świadczeń zamieszczone są na stronie internetowej https://amerdental.pl/o-nas/
- Dwa lub trzy dni przed wizytą pracownicy Gabinetu wysyłają SMS do Pacjentów w celu potwierdzenia obecności na umówionej wizycie. W dniu poprzedzającym wizytę (w godzinach 8:00-13:00) pracownicy Gabinetu kontaktują się telefonicznie z pacjentami, którzy nie odpowiedzieli na wcześniej wysłane wiadomości SMS. W przypadku braku możliwości potwierdzenia wizyty w formie telefonicznej wysyłana jest kolejna wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie. Jeżeli do godziny 14:00 brak jest informacji zwrotnej, wysyłana jest kolejna wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie ostateczne rezerwacji do godziny 16:00 – brak potwierdzenia do tej godziny oznacza odwołanie wizyty. W tej sytuacji Gabinet może wysłać informację o anulowaniu rezerwacji.
- Gabinet zastrzega sobie możliwość zmiany lub odwołania terminu udzielenia świadczenia w sytuacjach losowych, niezależnych od Gabinetu. O zmianie lub odwołaniu terminu Pacjent jest bezzwłocznie informowany w drodze powiadomień SMS lub telefonicznie przez pracownika Gabinetu.
- Pacjent zobowiązany jest odwołać termin wizyty, na którą nie może się zgłosić, nie później niż 24 godzin przed planowaną wizytą. W przypadku wizyty chirurgicznej, odwołanie wizyty powinno nastąpić nie później niż 72 godziny przez planowaną wizytą. Późniejsze odwołanie wizyty oznacza odwołanie wizyty z naruszeniem terminu.
- Jako warunek konieczny przyjęcia rezerwacji, gabinet ma prawo pobrania przedpłaty w związku z umówioną wizytą, w wysokości 250-500 zł. Przedpłata na wizyty z zakresu chirurgii wynosi 300-2000 zł. w zależności od zabiegu. W tym przypadku Pacjenta obowiązuje również Regulamin Przedpłat dostępny w gabinecie i na stronie internetowej: https://amerdental.pl/regulamin-przedplat-na-poczet-rezerwowanych-uslug/
- Przedpłata może zostać wpłacona osobiście w siedzibie Gabinetu pod adresem: AmerDental, ulica Włodarzewska 55, 02-384 Warszawa lub w drodze przelewu bankowego:
Numer konta mBank: 81 1140 2017 0000 4902 0551 1359
Odbiorca: AmerDental NZOZ Edyta Słotwińska, ul Polna 59, 05-420 Józefów
Kwota przedpłaty: w zależności od wybranej usługi
Tytuł przedpłaty: zadatek, jaka usługa, data wykonania usługi, imię i nazwisko osoby, która będzie realizowała przedpłatę. - Przedpłata jest zwracana, tylko w przypadku odwołania przez Pacjenta wizyty z zachowaniem co najmniej 7 dniowego wyprzedzenia.
- Przedpłata, w przypadku odbycia wizyty, zaliczana jest na poczet ceny usługi.
- W przypadku nie stawienia się pacjenta na wizytę lub w przypadku odwołania przez pacjenta wizyty z naruszenie terminu (7 dni), przedpłata nie podlega zwrotowi. W tej sytuacji opłata stanowi odszkodowanie za utrzymywanie gabinetu w gotowości do świadczenia usługi oraz utracone korzyści w związku z faktem, że termin pacjenta pozostanie wolny, tj. niewykorzystany przez innego pacjenta.
- Nieodwołanie lub odwołanie z naruszeniem terminu wizyty, która nie byłą objęta przedpłatą zobowiązuje Pacjenta do zapłaty na rzecz Gabinetu zryczałtowanych kosztów odszkodowania, o których mowa w pkt. 20, w wysokości 250 zł. Opłata doliczona zostanie do kosztów najbliższej wizyty, powiększając jej cenę o wysokość odszkodowania.
- Gabinet uprawniony jest do zwolnienia Pacjenta z konieczności uiszczenia zryczałtowanych kosztów odszkodowania, jak również do rezygnacji z uprawnienia zatrzymania opłaty rezerwacyjnej, w szczególnie uzasadnionych przypadkach dotyczących Pacjenta i na jego wniosek.
- Nieodwołanie wizyty lub odwołanie z naruszeniem terminu, o którym mowa w pkt. 14, uprawnia Gabinet dodatkowo do odmowy udzielania dalszych świadczeń zdrowotnych w przyszłości, z wyłączeniem stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia.
- Odwołanie terminu przez Gabinet uprawnia Pacjenta do zwrotu przedpłaty, o ile opłatę uprzednio pobrano. W przypadku niezłożenia przez Pacjenta w tym zakresie dyspozycji, przedpłata automatycznie zaliczana jest na rzecz kolejnej umówionej wizyty tylko u tego samego specjalisty.
- W przypadku zaakceptowanych planów leczenia, przedpłata wnoszona przez Pacjent na poczet realizacji planu, stanowi zadatek w rozumieniu art. 394§1 k.c.
- Koszty leczenia wynikają z cennika obowiązującego na dzień sporządzenia planu. W sytuacji zmiany cennika po dniu sporządzenia planu leczenia, plan leczenia realizowany jest według cen zmienionych. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że w trakcie leczenia cennik może ulec zmianie. Podmiot leczniczy informuje Pacjenta o zmianie cennika wpływającej na zwiększenie kosztów realizacji planu leczenia. Informacja przekazywana jest bezpośrednio pacjentowi w rozmowie z obsługą gabinetu, jak również w sposób zwyczajowo przyjęty. Pacjentowi, po zmianie cen względem uprzednio ustalonych w planie leczenia, przysługuje prawo odstąpienia od umowy. Prawo odstąpienia wygasa najpóźniej z chwilą odbycia pierwszej wizyty w czasie obowiązywania nowego cennika i po poinformowaniu Pacjenta o prawie do odstąpienia. Ważność planu leczenia może być ograniczona terminem. Plan leczenia może zawierać rabaty za przyjęcie i opłacenie go w całości z góry.
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji, gdzie Pacjenci zgłaszają się w celu zarejestrowania wizyty. Podczas rejestracji Pacjent zobowiązany jest okazać:
- dokument tożsamości;
- skierowanie na świadczenia medyczne;
- Z uwagi na specyfikę świadczeń zdrowotnych, opłata uiszczana jest przez Pacjenta w Rejestracji niezwłocznie po zakończonej wizycie, na podstawie informacji pochodzącej od lekarza. Po uregulowaniu należności Pacjent otrzymuje paragon/fakturę.
- Gabinet zastrzega sobie prawo do odmowy realizowania świadczeń, wymagających rezerwacji terminu w przypadku Pacjentom, którzy nie uregulowali należności za udzielone świadczenia zdrowotne, do czasu uregulowania zadłużenia, z wyłączeniem stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia.
- Pacjent ma obowiązek zweryfikować poprawność danych osobowych na drukach, wydawanych przez pracowników Gabinetu. W przypadku zastrzeżeń, co do poprawności danych osobowych powinien zgłosić je przed skorzystaniem ze świadczenia medycznego.
- W Rejestracji Pacjent zobowiązany jest złożyć oświadczenie dotyczące upoważnienia innych osób do zasięgnięcia informacji o stanie zdrowia i wglądu w dokumentację medyczną. Dodatkowo pacjent zobowiązany jest złożyć oświadczenie o zapoznaniu się z formularzem informacyjnym dot. zasad przetwarzania danych.
- Zgoda na udzielenie zabiegu musi być złożona przez Pacjenta, przed jego rozpoczęciem. Odmowa podpisania formularza Zgody uprawnia Gabinet do odmowy udzielenia świadczenia, chyba że Pacjent znajduje się w stanie zagrażającym życiu lub zdrowiu.
- W trakcie konsultacji lekarskiej Pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
- Personel Gabinetu nie jest zobowiązany do udzielania świadczeń Pacjentom bez względu na ich zachowanie. Naganne zachowanie Pacjenta w postaci czynnej lub słownej agresji lub postępowanie niezgodne z postanowieniami regulaminu grozi sankcją odmowy udzielania świadczeń zdrowotnych. Rażące naruszenia porządku uprawniają Gabinet do skreślenia z listy Pacjentów.
- Gabinet na rzecz Pacjentów naruszających porządek będzie udzielać świadczeń wyłącznie w sytuacji nagłego zagrożenia życia lub zdrowia. Personel udzielający świadczenia zdrowotnego w sytuacji wykluczającej odmowę podlega ochronie, jaka przysługuje funkcjonariuszom publicznym na służbie. Szczególna ochrona funkcjonariuszy publicznych skutkuje zaostrzoną odpowiedzialnością karną Pacjenta oraz ściganiu popełnionego przestępstwa z oskarżenia publicznego.
- Gabinet prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych i zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w tej dokumentacji oraz udostępnia ją zgodnie z właściwymi przepisami prawa.
- Dokumentacja medyczna lub wyniki badań (RTG) wydawane są przez pracowników Gabinetu, przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta lub osobie upoważnionej przez Pacjenta po weryfikacji tożsamości i po wypełnieniu odpowiedniego wniosku.
- Gabinet zastrzega sobie prawo do zmian grafików przyjęć, zakresu i cennika usług.
- Wszelkie prawa zastrzeżone – Zabrania się kopiowania, zmieniania oraz w jakikolwiek sposób wykorzystywania Regulaminu bez zgody autora.