Regulaminy

Regulamin odbywania wizyt i udzielania świadczeń medycznych

Regulamin odbywania wizyt i udzielania świadczeń medycznych w AmerDental, ul. Włodarzewska 55, 02-384 Warszawa, REGON: 140575479-00036 NIP: 1181334939, ID księgi: 333310 Nr rej. 000000009246

Niniejszy Regulamin określa prawa i obowiązki Pacjentów AmerDental (dalej zwanego Gabinetem) w zakresie odbywania wizyt i udzielania świadczeń zdrowotnych. Regulamin określa również zasady potwierdzenia wizyt, skutków nieodwołania wizyt z odpowiednim wyprzedzeniem. Zaakceptowanie Regulaminu oznacza obowiązek jego stosowania i wiąże strony, stanowiąc element umowy o świadczenie usług medycznych.

  1. Świadczenia medyczne udzielane są w dni powszednie, w godzinach ustalonych indywidualnie według organizacji pracy Gabinetu oraz w wybrane soboty (dwie w miesiącu w godzinach 8-14).
  2. Pacjent oznacza pełnoletnią osobę, która zamierza skorzystać z Usług oferowanych przez Gabinet poprzez zawarcie z Gabinetem umowy o świadczenie usług, w tym jako przedstawiciel ustawowy osoby małoletniej, dokonującą w tym celu płatności.
  3. Gabinet udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie wg aktualnego cennika. Informacji o cenach świadczeń udzielają pracownicy Gabinetu. Cennik oraz wykaz udzielanych świadczeń dostępny jest również na stronie internetowej https://amerdental.pl/cennik/
  4. Świadczenia medyczne odpłatne udzielane są bez skierowania, z wyjątkiem sytuacji, określonych w odrębnych przepisach.
  5. Badania diagnostyczne z dziedziny rentgenodiagnostyki udzielane na podstawie skierowania od lekarza, za wyjątkiem zdjęć RTG wewnątrzustnych.
  6. Świadczeń udzielają wyłącznie pracownicy medyczni posiadający odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami, spełniający odpowiednie wymagania zdrowotne.
  7. Udzielenie świadczenia zdrowotnego następuje po uprzednim dokonaniu rezerwacji na określony termin wedle obowiązującego w gabinecie terminarza. Rezerwacji może dokonać Pacjent, przedstawiciel ustawowy Pacjenta lub osoba upoważniona przez Pacjenta:
  8. W trakcie dokonywania rezerwacji Pacjent, przedstawiciel ustawowy Pacjenta lub osoba upoważniona przez Pacjenta ma obowiązek, na prośbę osoby dokonującej rejestracji, podać poprawne dane Pacjenta, niezbędne do wprowadzenia rezerwacji terminu i założenia Karty Pacjenta m .in. imię, nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia oraz adres zamieszkania. Niezbędne jest również przekazanie danych umożliwiających bezpośredni kontakt z pacjentem w kwestiach organizacyjnych, związanych z udzieleniem świadczenia takich jak numer telefonu kontaktowego, lub adres e-mail. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych w celu realizacji wizyty  dostępne na miejscu w Gabinecie lub na stronie https://amerdental.pl/polityka-prywatnosci/
  9. Pracownicy recepcji, po przeprowadzeniu wstępnego wywiadu, umawiają pacjentów do lekarza zajmującego się danym rodzajem leczenia. Wizyty konsultacyjne umawiane są na 30 minut, przeglądy stomatologiczne na 15 minut; leczenie endodontyczne – od 60 do 120 minut. Wizyty u chirurgów, na których mają odbyć się zabiegi umawiane są w przedziale czasowym od 30 do 150 minut. O długości trwania kolejnych wizyt decyduje lekarz w zależności od zaplanowanego rodzaju leczenia.
  10. Lekarze nie udzielają konsultacji w formie wiadomości email.
  11. Imiona i nazwiska osób udzielających świadczeń zdrowotnych dostępne są w miejscu udzielania świadczeń. Dodatkowe informacje o lekarzach udzielających świadczeń zamieszczone są na stronie internetowej https://amerdental.pl/o-nas/
  12. Dwa lub trzy dni przed wizytą pracownicy Gabinetu wysyłają SMS do Pacjentów w celu potwierdzenia obecności na umówionej wizycie. W dniu poprzedzającym wizytę (w godzinach 8:00-13:00) pracownicy Gabinetu kontaktują się telefonicznie z pacjentami, którzy nie odpowiedzieli na wcześniej wysłane wiadomości SMS. W przypadku braku możliwości potwierdzenia wizyty w formie telefonicznej wysyłana jest kolejna wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie. Jeżeli do godziny 14:00 brak jest informacji zwrotnej, wysyłana jest kolejna wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie ostateczne rezerwacji do godziny 16:00 – brak potwierdzenia do tej godziny oznacza odwołanie wizyty. W tej sytuacji Gabinet może wysłać informację o anulowaniu rezerwacji.
  13. Gabinet zastrzega sobie możliwość zmiany lub odwołania terminu udzielenia świadczenia w sytuacjach losowych, niezależnych od Gabinetu. O zmianie lub odwołaniu terminu Pacjent jest bezzwłocznie informowany w drodze powiadomień SMS lub telefonicznie przez pracownika Gabinetu.
  14. Pacjent zobowiązany jest odwołać termin wizyty, na którą nie może się zgłosić, nie później niż 24 godzin przed planowaną wizytą. W przypadku wizyty chirurgicznej, odwołanie wizyty powinno nastąpić nie później niż 72 godziny przez planowaną wizytą. Późniejsze odwołanie wizyty oznacza odwołanie wizyty z naruszeniem terminu.
  15. Jako warunek konieczny przyjęcia rezerwacji, gabinet ma prawo pobrania przedpłaty w związku z umówioną wizytą, w wysokości 250-500 zł. Przedpłata na wizyty z zakresu chirurgii wynosi 300-2000 zł. w zależności od zabiegu. W tym przypadku Pacjenta obowiązuje również Regulamin Przedpłat dostępny w gabinecie i na stronie internetowej: https://amerdental.pl/regulamin-przedplat-na-poczet-rezerwowanych-uslug/
  16. Przedpłata może zostać wpłacona osobiście w siedzibie Gabinetu pod adresem: AmerDental, ulica Włodarzewska 55, 02-384 Warszawa lub w drodze przelewu bankowego:
    Numer konta mBank: 81 1140 2017 0000 4902 0551 1359
    Odbiorca: AmerDental NZOZ Edyta Słotwińska, ul Polna 59, 05-420 Józefów
    Kwota przedpłaty: w zależności od wybranej usługi
    Tytuł przedpłaty: zadatek, jaka usługa, data wykonania usługi, imię i nazwisko osoby, która będzie realizowała przedpłatę.
  17. Przedpłata jest zwracana, tylko w przypadku odwołania przez Pacjenta wizyty z zachowaniem co najmniej 7 dniowego wyprzedzenia.
  18. Przedpłata, w przypadku odbycia wizyty, zaliczana jest na poczet ceny usługi.
  19. W przypadku nie stawienia się pacjenta na wizytę lub w przypadku odwołania przez pacjenta wizyty z naruszenie terminu (7 dni), przedpłata nie podlega zwrotowi. W tej sytuacji opłata stanowi odszkodowanie za utrzymywanie gabinetu w gotowości do świadczenia usługi oraz utracone korzyści w związku z faktem, że termin pacjenta pozostanie wolny, tj. niewykorzystany przez innego pacjenta.
  20. Nieodwołanie lub odwołanie z naruszeniem terminu wizyty, która nie byłą objęta przedpłatą zobowiązuje Pacjenta do zapłaty na rzecz Gabinetu zryczałtowanych kosztów odszkodowania, o których mowa w pkt. 20, w wysokości 250 zł. Opłata doliczona zostanie do kosztów najbliższej wizyty, powiększając jej cenę o wysokość odszkodowania.
  21. Gabinet uprawniony jest do zwolnienia Pacjenta z konieczności uiszczenia zryczałtowanych kosztów odszkodowania, jak również do rezygnacji z uprawnienia zatrzymania opłaty rezerwacyjnej, w szczególnie uzasadnionych przypadkach dotyczących Pacjenta i na jego wniosek.
  22. Nieodwołanie wizyty lub odwołanie z naruszeniem terminu, o którym mowa w pkt. 14, uprawnia Gabinet dodatkowo do odmowy udzielania dalszych świadczeń zdrowotnych w przyszłości, z wyłączeniem stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia.
  23. Odwołanie terminu przez Gabinet uprawnia Pacjenta do zwrotu przedpłaty, o ile opłatę uprzednio pobrano. W przypadku niezłożenia przez Pacjenta w tym zakresie dyspozycji, przedpłata automatycznie zaliczana jest na rzecz kolejnej umówionej wizyty tylko u tego samego specjalisty.
  24. W przypadku zaakceptowanych planów leczenia, przedpłata wnoszona przez Pacjent na poczet realizacji planu, stanowi zadatek w rozumieniu art. 394§1 k.c.
  25. Koszty leczenia wynikają z cennika obowiązującego na dzień sporządzenia planu. W sytuacji zmiany cennika po dniu sporządzenia planu leczenia, plan leczenia realizowany jest według cen zmienionych. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że w trakcie leczenia cennik może ulec zmianie. Podmiot leczniczy informuje Pacjenta o zmianie cennika wpływającej na zwiększenie kosztów realizacji planu leczenia. Informacja przekazywana jest bezpośrednio pacjentowi w rozmowie z obsługą gabinetu, jak również w sposób zwyczajowo przyjęty. Pacjentowi, po zmianie cen względem uprzednio ustalonych w planie leczenia, przysługuje prawo odstąpienia od umowy. Prawo odstąpienia wygasa najpóźniej z chwilą odbycia pierwszej wizyty w czasie obowiązywania nowego cennika i po poinformowaniu Pacjenta o prawie do odstąpienia. Ważność planu leczenia może być ograniczona terminem. Plan leczenia może zawierać rabaty za przyjęcie i opłacenie go w całości z góry.
  26. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji, gdzie Pacjenci zgłaszają się w celu zarejestrowania wizyty. Podczas rejestracji Pacjent zobowiązany jest okazać:
    • dokument tożsamości;
    • skierowanie na świadczenia medyczne;
  27. Z uwagi na specyfikę świadczeń zdrowotnych, opłata uiszczana jest przez Pacjenta w Rejestracji niezwłocznie po zakończonej wizycie, na podstawie informacji pochodzącej od lekarza. Po uregulowaniu należności Pacjent otrzymuje paragon/fakturę.
  28. Gabinet zastrzega sobie prawo do odmowy realizowania świadczeń, wymagających rezerwacji terminu w przypadku Pacjentom, którzy nie uregulowali należności za udzielone świadczenia zdrowotne, do czasu uregulowania zadłużenia, z wyłączeniem stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia.
  29. Pacjent ma obowiązek zweryfikować poprawność danych osobowych na drukach, wydawanych przez pracowników Gabinetu. W przypadku zastrzeżeń, co do poprawności danych osobowych powinien zgłosić je przed skorzystaniem ze świadczenia medycznego.
  30. W Rejestracji Pacjent zobowiązany jest złożyć oświadczenie dotyczące upoważnienia innych osób do zasięgnięcia informacji o stanie zdrowia i wglądu w dokumentację medyczną. Dodatkowo pacjent zobowiązany jest złożyć oświadczenie o zapoznaniu się z formularzem informacyjnym dot. zasad przetwarzania danych.
  31. Zgoda na udzielenie zabiegu musi być złożona przez Pacjenta, przed jego rozpoczęciem. Odmowa podpisania formularza Zgody uprawnia Gabinet do odmowy udzielenia świadczenia, chyba że Pacjent znajduje się w stanie zagrażającym życiu lub zdrowiu.
  32. W trakcie konsultacji lekarskiej Pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
  33. Personel Gabinetu nie jest zobowiązany do udzielania świadczeń Pacjentom bez względu na ich zachowanie. Naganne zachowanie Pacjenta w postaci czynnej lub słownej agresji lub postępowanie niezgodne z postanowieniami regulaminu grozi sankcją odmowy udzielania świadczeń zdrowotnych. Rażące naruszenia porządku uprawniają Gabinet do skreślenia z listy Pacjentów.
  34. Gabinet na rzecz Pacjentów naruszających porządek będzie udzielać świadczeń wyłącznie w sytuacji nagłego zagrożenia życia lub zdrowia. Personel udzielający świadczenia zdrowotnego w sytuacji wykluczającej odmowę podlega ochronie, jaka przysługuje funkcjonariuszom publicznym na służbie. Szczególna ochrona funkcjonariuszy publicznych skutkuje zaostrzoną odpowiedzialnością karną Pacjenta oraz ściganiu popełnionego przestępstwa z oskarżenia publicznego.
  35. Gabinet prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych i zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w tej dokumentacji oraz udostępnia ją zgodnie z właściwymi przepisami prawa.
  36. Dokumentacja medyczna lub wyniki badań (RTG) wydawane są przez pracowników Gabinetu, przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta lub osobie upoważnionej przez Pacjenta po weryfikacji tożsamości i po wypełnieniu odpowiedniego wniosku.
  37. Gabinet zastrzega sobie prawo do zmian grafików przyjęć, zakresu i cennika usług.
  38. Wszelkie prawa zastrzeżone – Zabrania się kopiowania, zmieniania oraz w jakikolwiek sposób wykorzystywania Regulaminu bez zgody autora.